חדשות

מחקר ישראלי: עישון קנאביס מסייע להפחתת הרעד אצל חולי פרקינסון

פרופ' רות ג'לדטי מאוניברסיטת ת"א הציגה בכנס בינ"ל מחקר המראה שיפור בהפחתת רעד ובשינה טובה יותר אצל חולי פרקינסון שעישנו קנאביס

מריחואנה בשימוש רפואי – כן או לא? (אילוסטרציה)
מריחואנה בשימוש רפואי – כן או לא? (אילוסטרציה)

עישון מריחואנה (קנאביס) מסייע להפחית את הרעד והכאב אצל חולי פרקינסון, ולהגביר את איכות השינה שלהם; כך מצאו חוקרים ישראלים, שהציגו ממצאים ראשוניים ב- International Congress on Parkinson's Disease and Movement Disorders שנערך באוסטרליה בחודש שעבר. על תוצאות המחקר דיווח אתר “MedPageToday”.

תוצאות המחקר, שנערך על ידי פרופ' רות ג'לדטי מאוניברסיטת תל אביב, המכהנת גם כמנהלת מרפאת הפרעות תנועה במרכז רפואי רבין ועמיתים, העלו כי ציון חולי פרקינסון שעישנו קנאביס במדד המאוחד להערכת תסמיני המחלה (UPDRS) ירד מ-33 לפני העישון, ל-24 כחצי שעה אחרי העישון.

"אני אמליץ למטופלי לעשן מריחאונה כברירה אחרונה, אם שום דבר אחר לא עבד או אם הם סובלים מכאב", אמר ג'לדטי לאתר.

היא הוסיפה כי המחקר נערך על כ-20 חולי פרקינסון, שהשתמשו במריחואנה גם לפני שנערך הניסוי. הם נבדקו לפני שעישנו במרפאה, וכחצי שעה אחרי העישון. גילם הממוצע היה 66 שנים בעת המחקר ומספר השנים החציוני שבו הם מאובחנים כחולי פרקינסון עמד על 7.5 שנים.

במחקר אחר שהוצג במהלך הכנס, דיווח האתר, נמצא כי משחק ב"נינטנדו WII" עשוי לשפר את היכולות המוטוריות של חולי פרקינסון, להפחית את חוסר שיווי המשקל ולמנוע נפילות.

לדברי אנטונלה פפה, רופאה שהובילה את המחקר ב-Fondazione Santa Luci שברומא, קבוצת הבדיקה השתמשה בתרגילי הדיווש והכושר שהמערכת הממוחשבת מציעה כמשחקים. לדבריה, היכולת של מערכת ה-WII למדוד את שיווי המשקל ולהציג אותו בהקשר המשחקי יכולה לסייע בשיקום יכולת זו אצל חולי פרקינסון.

לקריאת הדיווח המלא

נושאים קשורים:  חדשות,  פרקינסון,  קנאביס רפואי,  פרופ' רות ג'לדטי,  Nintendo Wii
תגובות