חדשות

"איכילוב" יארח השתלמות בינלאומית בנושא הפרעות תנועה

ההשתלמות תימשך שלושה ימים, ותחל ב-25 בפברואר; האירוע יתקיים מטעם האיגוד האירופי להפרעות תנועה, וישתתפו בו כ-50 רופאים מחו"ל

נוירולוגי, מומחה לפרקינסון (צילום: אילוסטרציה)
מחלת פרקינסון (צילום: אילוסטרציה)

המרכז הרפואי "איכילוב" בתל-אביב יארח החל מ-25 בפברואר סדנא בינלאומית בת שלושה ימים, לנוירולוגים מומחים ומתמחים בהפרעות תנועה.

ההשתלמות נערכת מטעם האיגוד האירופי להפרעות תנועה, בחסות הארגון הבינלאומי להפרעות תנועה, וישתתפו בה כ-50 רופאים מוזמנים מחו"ל, בנוסף למומחים המקומיים.

את ההשתלמות המקצועית יעבירו שבעה מרצים מומחים מחו"ל ו-9 ישראלים

מארגן הכנס, פרופסור ניר גלעדי מאיכילוב, מסר ל"דוקטורס אונלי" כי ישראל נבחרה לארח את הכנס השנתי כבר לפני שנתיים. "מדי שנה מקיים האיגוד האירופי השתלמות-מומחים כזאת, בכל פעם במדינה אחרת. מראש נקבע כי בכל התכנסות יש מקום ל-48 אורחים, בנוסף למקומיים. כל מדינה החברה באיגוד יכולה לשלוח רק 2-1 נציגים ויש צורך לכן בהרשמה מוקדמת", סיפר.

לדבריו, "בדרך כלל, לקראת כל כנס כזה נרשמים 200-150 רופאים, אבל הפעם בגלל מבצע צוק איתן נרשמו רק כמספר המקומות שמוקצבים לבאים מחו"ל. ההרשמה לכנס נפתחה מיד לאחר הלחימה וברור שהמצב הביטחוני השפיע על ההיענות".

לארץ יגיעו רופאים מהמדינות הבאות: מולדובה, רומניה, ארמניה, מקדוניה, אלבניה, סלובקיה, אוקראינה, בולגריה, רוסיה, פורטוגל, ספרד, איטליה, דנמרק, נורבגיה, אוזבקיסטן והודו. חלק מהרופאים מהמדינות המתפתחות ביקשו סיוע כספי לשם הגעתם מהאיגוד העולמי להפרעות תנועה (MDS.) כל משתתפי הסדנא הם רופאים צעירים או כאלו שנמצאים עד 5 שנים מסיום ההתמחות.

את ההשתלמות המקצועית יעבירו שבעה מרצים מומחים מחו"ל ו-9 ישראלים.  המשתתפים גם ייפגשו עם חולים עם הפרעות תנועה ויעקבו אחר האבחון והטיפול הניתן להם.

הנושא המרכזי הפעם, הדגיש פרופסור גלעדי, הוא הוראת מגוון הנושאים הנוגעים בהפרעות תנועה וכיצד מלמדים את הרופאים הצעירים המתמחים בתחום. "בהחלט יש כאן רצון להכשיר את הדור הבא של הרופאים המומחים בנושא", ציין פרופסור גלעדי.

נושאים קשורים:  חדשות,  פרקינסון,  פרופ' ניר גלעדי,  הפרעות תנועה,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות