חדשות

טיפול ניסיוני בילדים הסובלים משיתוק מוחי בעזרת דם טבורי יחל ב"שיבא"

"יש תוצאות חיוביות המחייבות התייחסות" אמר ל"ישראל היום" ד"ר עומר בן-יוסף, נוירולוג ילדים מבית החולים שיוביל את המחקר הניסויי; לדבריו, "יש להיות זהירים ברף הציפיות של ההורים"

תאי גזע מזנכימליים (צילום: אילוסטרציה)

בבית החולים "ספרא" לילדים במרכז הרפואי "שיבא" יחל בימים הקרובים ניסוי לטיפול בילדים ובתינוקות הסובלים משיתוק מוחי באמצעות דם טבורי שמקורו באחיהם או מתורם זר שנמצא מתאים; כך מדווחת הבוקר מיטל יסעור בית אור  (ד') בעיתון "ישראל היום".

בדיווח נמסר, כי תינוקת בת שנתיים שעברה שבץ מוחי יום לאחר לידתה ומאז סובלת משיתוק מוחין, היא הילדה הישראלית הראשונה שקיבלה בבית חולים בישראל עירוי של דם טבורי כטיפול ניסיוני למצבה במסגרת "טיפול חמלה". בעקבות הטיפול הניסיוני הוחלט על הניסוי הקליני

ד"ר עומר בר יוסף, נוירולוג ילדים מ"שיבא", שעורך את המחקר עם בנק הדם הטבורי, מסר לעיתון, כי במחקרים שנעשו בנושא הזה במקומות אחרים בעולם "יש יתרונות לטיפול בדם טבורי ובתאי גזע שחלקם מופיעים בדם הטבורי, כשמדובר בטיפולים בפגיעות מוחיות".

נושאים קשורים:  חדשות,  שיתוק מוחי,  דם טבורי,  טיפול חמלה,  טיפול ניסויי,  תפקוד,  המרכז הרפואי "שיבא",  ד"ר עומר בן-יוסף
תגובות