• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

כ-200 מקרים של מחלות מטבוליות מאותרים בשנה ביילודים בעזרת בדיקות סקר

כך עולה מנתוני משרד הבריאות שהובאו אתמול ב"ישראל היום"; לפי הדיווח, כ-215 תינוקות בלבד מתוך כלל היילודים ב-2014 לא עברו את הבדיקות בעקבות סירוב הוריהם

תינוק, משקל בלידה (צילום: אילוסטרציה)

215 תינוקות שנולדו בישראל ב-2014 לא עברו בדיקות סקר לגילוי מוקדם של מחלות שונות בעקבות סירוב הוריהם. מדובר ב-0.2% בלבד מכלל הילודים, כאשר יותר מ-99% מהם עברו את 15 הבדיקות המקובלות.

בדיווח על הנתונים ב"ישראל היום" נמסר משירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, כי בשנת 2014, התגלו בעזרת בדיקות הסקר כ-4 מקרים של יילודים החולים במחלות מטבוליות שונות מדי שבוע. תודות לבדיקות הסקר, שנעשות זמן קצר לאחר שהתינוק נולד באמצעות דגימת דם הנלקחת מכף רגלו, ניתן להציע טיפולים שיכולים למנוע סיבוכים ואף מצב בלתי הפיך.

בדיקות סקר ליילודים נועדות לכ-15 מחלות שמתפתחות בשלבים הראשונים של החיים. גילוי מוקדם שלהם חיוני. בדיון אתמול (יום ג') בכנסת אמרה מנהלת יחידת הריאות בבית החולים "שניידר" לילדים, פרופ' חנה בלאו, כי יש להוסיף בדיקה לסיסטיק פיברוזיס לסל הבדיקות.

בדו"ח הסיכום ל-2014 מצוין, כי באותה שנה אובחנו תודות לבדיקות הסקר הללו 144 מקרים של תת-פעילות בלוטת התריס ומהם 92 המקרים חמורים, 7 מקרים של פעילות-יתר של בלוטת יותרת הכליה ו-46 מקרים של מחלות מטבוליות שניתן למנוע את החמרתן תודות לגילוי המוקדם.

נושאים קשורים:  חדשות,  בדיקות סקר,  יילודים,  מחלות מטבוליות,  משרד הבריאות
תגובות