חדשות

משרד הבריאות התחייב לתקצב את תחזוקת בית החולים התת-קרקעי ב"רמב"ם"

בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת נחשף, כי עקב חילוקי דעות לגבי הגורם המשלם, לא תוחזק בית החולים לשעת חירום, שנבנה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים

בית החולים רמב"ם (צילום: ויקיפדיה)
בית החולים רמב"ם (צילום: ויקיפדיה)

משרד הבריאות התחייב כי ידאג להקצות 3 מיליון שקל מדי שנה, בבסיס התקציב, על מנת לתחזק את בית החולים הממוגן הגדול שנבנה לפני שלוש שנים בשטח בית החולים "רמב"ם" בחיפה - ומאז לא תוחזק.

ראש מינהל תכנון ובינוי במשרד הבריאות, יהודה רון, הודיע בדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות: "אנחנו מתחייבים שיימצא התקציב, שייערך מכרז, ולהערכתי בתוך כשלושה חודשים ישוב בית החולים הממוגן להיות מתוחזק ושמיש. זה לא היה צריך לקחת כל כך הרבה זמן. משרד האוצר הטיל את האחריות לתקצב את בית החולים התת-קרקעי הממוגן בידי משרד הבריאות, והיה גם דין ודברים ממושך עם בית החולים".

"להערכתי בתוך כשלושה חודשים ישוב בית החולים הממוגן להיות מתוחזק ושמיש. זה לא היה צריך לקחת כל כך הרבה זמן"

ח"כ נאוה בוקר, שיזמה את הדיון יחד עם חברי הכנסת איל בן ראובן, עבדאללה אבו מערוף, חמד עמאר ואכרם חסון, אמרה: "מדובר באבסורד. המדינה הקצתה מאות מיליוני שקלים לצורך הקמת בית החולים הזה, המוגדר כגדול מסוגו בעולם, ומאז משרד האוצר לא מוצא 3 מיליון שקלים לצורך תחזוקה שוטפת שלו. המשמעות היא שאין בכל אזור הצפון בית חולים שיתפקד בשעת חירום, וחיי אזרחי אזור הצפון - 2 מיליון תושבים - נמצאים למעשה בסכנה".

ראש אגף בינוי בבית החולים "רמב"ם", אריה ברקוביץ', ציין כי בית החולים הממוגן משתרע על פני 3 מפלסים תת-קרקעיים, בשטח בנוי של 60 אלף מ"ר ויש בו בין היתר חדרי ניתוח, מחלקות טיפול נמרץ ודיאליזה.

משרד הבריאות נדרש לעדכן את הוועדה בעוד חודש על סטטוס המכרז לפעולות התחזוקה.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  בית חולים ממוגן,  משרד הבריאות,  ועדת הבריאות של הכנסת
תגובות