פרקינסון

מחלת פרקינסון מגבירה את הסיכון לכאב מוסקולסקלטלי

מחקר בטיוואן ניסה להעריך את ההיארעות והמאפיינים הקליניים של כאבים מוסקולוסקלטליים בחולי פרקינסון. נמצא כי המחלה מגבירה את הסיכון לפתח כאבים אלו, במיוחד בגברים בגיל העמידה הסובלים ממנה

29.06.2017, 11:06
כרבע מהמקבלים טיפולים תומכים המתינו יותר מארבעה חודשים לטיפול (צילום: אילוסטרציה)

מחקר ניסה להעריך את ההיארעות והמאפיינים הקליניים של כאבים מוסקולוסקלטליים (MSP) בחולי פרקינסון (PD) לעומת קבוצת ביקורת ללא המחלה. במחקר עוקבה רטרוספקטיבי נעשה שימוש במאגר המידע NHIRD י(Taiwan National Health Insurance Research Database) המכיל מידע על מיליון אנשים שנדגמו אקראית מכלל אוכלוסיית טיוואן.

החוקרים זיהו 490 חולים בני 50 ומעלה שאובחנו עם PD בין השנים 2000-2005. מתוכם, 199 פיתחו MSP לאחר אבחנת PD. קבוצת הביקורת כללה 1,960 אנשים ללא PD שנבחרו באופן אקראי והותאמו למקרי ה-PD על פי תאריך היארעות הפרקינסון, מין וגיל. בוצע מעקב אחר קבוצות המחקר עד סוף שנת 2007. התוצא העיקרי שנבדק היה MSP.

שיעור ההיארעות של MSP היה גבוה בקבוצת ה-PD לעומת קבוצת הביקורת עם יחס סיכונים של 1.31 (רווח בר-סמך 95%, 1.09-1.58). PD נמצאה כקשורה בעלייה מובהקת סטטיסטית ב-MSP בכל המינים והגילאים עם הסיכון הגבוה ביותר בגברים עם PD בגיל העמידה ולאחר מכן גברים מבוגרים עם PD.

מחקר זה הדגים שייתכן ומחלת פרקינסון מגבירה את הסיכון לפתח כאבים מוסקולוסקלטליים. סיכון זה גבוה במיוחד בגברים בגיל העמידה. רופאים מטפלים צריכים לגלות ערנות ל-MSP בקרב חולי PD וייתכן ויש צורך בהתערבות מוקדמת.

מקור:
Lein, W. et al.  (2017) Pain.  158(7), 1234.

נושאים קשורים:  פרקינסון,  כאבים מוסקולוסקלטליים,  מחקרים
תגובות