חדשות

הקלות במתן ריטלין לחיילים עם ADHD: יקבלו מרשם לשלושה חודשים ביחידה

קצין רפואה ראשי מקצר ביורוקרטיה לחיילים עם ADHD: לא יצטרכו לבקר מדי חצי שנה אצל נוירולוג צבאי כדי לחדש את מרשם הריטלין

קרפ"ר מקצר את הדרך לריטלין לחיילים (צילום: אילוסטרציה)

קצין רפואה ראשי (קרפ"ר) מוביל מהלך לפיו חייל המאובחן ב־ADHD לא יצטרך עוד לבקר מדי חצי שנה אצל נוירולוג צבאי כדי לחדש את מרשם הריטלין. במקום זאת, בתחילת שירותו יוכל לבקר אצל הנוירולוג פעם אחת בלבד והאישור לריטלין יחודש אחת לשלושה חודשים אצל רופא היחידה. ביקורים נוספים אצל הנוירולוג ייעשו רק על פי הצורך הרפואי, למשל עקב הופעת תופעות לוואי או הצורך בשינוי המינון. את הארכת תוקף האישור הקיים יוכל לעשות גם רופא היחידה בבסיס, כך דיווח "ישראל היום".

בדיווח נמסר כי כיום, גם בקופות החולים וגם במערכת הצבאית זמני ההמתנה לנוירולוג ילדים ארוכים במיוחד והמהלך שהחל לפני כמה שבועות בצה"ל, זכה לתגובה חיובית, גם מהרופאים.

"קצין רפואה ראשי מוביל את המהלך כחלק מתהליכים נרחבים לשיפור השירות הנעשים בחיל רפואה במטרה לשפר תהליכים ביורוקרטיים ולשיפור המענה הרפואי לחיילים", מסרה לעיתון סא"ל ד"ר לנה קורן, ראש ענף רפואה במפקדת קצין רפואה ראשי.

ד"ר קורן הדגישה כי המהלך הזה איננו קשור לוועדת המומחים שהמליצה להוציא את הטיפול השוטף בחיילים שאינם קרביים מחיל הרפואה לקופות החולים.

"המהלך בנושא הריטלין חוסך תורים, טרטור החיילים בין רופאים, נסיעות וגם חוסך את כל המערכת האדמיניסטרטיבית שמסביב לנושא", הוסיפה ד"ר קורן. "החיילים הזקוקים לריטלין יראו מעתה נוירולוג פעם אחת במהלך השירות, והרופא ביחידתם מוסמך אחת לשלושה חודשים לאשר את המרשם החדש".

על פי נתוני שירותי בריאות כללית, כ-14% מהילדים ובני הנוער מאובחנים עם ADHD. על פי נתוני משרד הבריאות, רק 10%. ד"ר קורן מסרה כי בחיל רפואה מעריכים שבשירות הצבאי השיעורים נמוכים יותר. בניגוד לעבר, אבחון הפרעת קשב וריכוז לא פוגע כיום בסיכויי חיילים להתקבל ליחידות קרביות, ובתנאים מסוימים אף מאפשר להם להתקבל לקורס טיס.

נושאים קשורים:  ADHD,  חיילים עם ADHD,  קרפ"ר,  ריטלין,  נוירולוג צבאי,  חדשות
תגובות

ריטלין + חיילת וחשיש באותה חבילה