• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

החצבת משתוללת באיטליה אך הממשלה החליטה על סוף לחובת החיסונים

ההחלטה היכתה בהלם את הרופאים האיטלקים, אך במפלגות המובילות את הממשלה החדשה חברים התומכים בפעילותן של תנועות נגד חיסון ילדים

"בעת התפרצות החצבת ב-2018, רק ב-57% מהמקרים החלו בחקירות תוך 48 שעות. אילוסטרציה

הממשלה החדשה של איטליה בראשות מפלגת "חמשת הכוכבים" האנטי-ממסדית ומפלגת "הליגה" – מפלגת ימין קיצוני – הצליחה בשבוע שעבר להעביר בבית העליון של הפרלמנט חוק המבטל את החובה שהוטלה על הורים לחסן ילדיהם בעשרה חיסונים לפני שהם רושמים אותם לבתי ספר ממלכתיים. בין השאר קובע החוק החדש כי ילדים לא יחויבו עוד בחיסון לחצבת – וזאת למרות שבאיטליה היתה בשנה שעברה עלייה דרמטית במספר הנדבקים במחלה.

רשת CNN מסרה כי ההחלטה "היכתה בהלם את הרופאים". בשתי המפלגות המובילות את הממשלה יש חברים בכירים התומכים בפעילותן של תנועות נגד חיסון הילדים. התנועות טוענות כי "החיסונים גורמים לילדים נזקים ועלולים, בין השאר, לגרום לאוטיזם". בתחילת השנה אמר מנהיג מפלגת "הליגה" מתיאו סלביני כי חיוב הילדים בעשרה חיסונים הוא מעשה "לא יעיל ולעתים גם מסוכן".

בשנה שעברה אובחנו כ-5,000 מקרי הידבקות בחצבת וארבעה אנשים מתו מהמחלה. בשנת 2016 התגלו באיטליה רק כ-900 חולי חצבת. מבין מדינות אירופה, רק ברומניה התגלו בשנה שעברה יותר חולים בחצבת מאשר באיטליה.

החוק, שאושר בפרלמנט ברוב של 148 תומכים מול 110 מתנגדים, משנה החלטה של הממשלה הקודמת שנכנסה לתוקף בחודש מרץ השנה, לפיה הורים יחויבו לוודא שילדיהם מקבלים לפני תחילת שנת הלימודים עשרה חיסונים בהתאם למה שקבעה הממשלה. לפני החלטת הממשלה הזו הילדים היו חייבים בארבעה חיסונים בלבד.

יש לציין כי החוק החדש טעון עדיין אישור בבית התחתון של הפרלמנט האיטלקי. במערכת הבריאות ובמערכת החינוך באיטליה נמתחה ביקורת חריפה על ביטול חובת החיסונים. שתי מפלגות השלטון הואשמו בהסתמכות על תיאוריות קונספירציה.

סטפנו בונצ'יני, מושל אזור אמיליה רומנה, הזהיר: "הפסקת חובת החיסונים והכניעה ל'לובי' המתנגד לחיסונים שולחות אותנו חזרה לימי הביניים".

היומון "דיילי טלגרף" הבריטי דווח כי בחלק מהרשויות המקומיות באיטליה הזהירו מומחי רפואה ובריאות כי ביטול החיסונים "עלול להחזיר לאיטליה מחלות שהושגה שליטה עליהן". האופוזיציה האיטלקית קראה לציבור להתקומם נגד המהלך.

נושאים קשורים:  חובת חיסונים,  חוק חיסונים באיטליה,  חצבת,  אוטיזם,  חדשות
תגובות
17.08.2018, 08:33

Politically correct...... מזעזע.
הם ישלמו בחיי הילדים שלהם.

26.08.2018, 07:57

מכעיס. מזעזע.
פולטיקאים משועממים ובורים מחליטים על בריאות האזרחים .
הציבור הגדול חייב להתקומם כנגד ההחלטה.