חדשות

צורת גוף נשי אגסי מגנה על נשים מבוגרות מפני מחלות קרדיווסקולריות

מחקר חדש מגלה כי נשים עם ירכיים עבות מוגנות יותר ממחלות לב לאחר הפסקת המחזור לעומת אלו עם מבנה גוף תפוחי ושומן בטני

מבנה גוף נשי. אילוסטרציה

נשים עם ירכיים עבות – כלומר עם "גוף אגסי" – מוגנות יותר ממחלת לב לאחר הפסקת המחזור לעומת אלו עם מבנה גוף תפוחי, כך נטען במחקר חדש שפורסם בשבוע שעבר ב-European Heart Journal.

נשים במשקל גוף בריא עם סיכון גבוה לשבץ מוחי או מחלת לב היו אלו עם מבנה תפוחי ושומן בטני, והכי פחות בסיכון אלו שהשומן התרכז בירכיים, כך על פי המחקר.

החוקרים, ובראשם פרופ' קיבין קי (Qibin Qui) מהקולג' הרפואי ע"ש אלברט איינשטיין בניו יורק, דיווחו כי על נשים עם מבנה גוף תפוחי - Apple Shape, לנסות להפחית בשומן המתרכז בבטן ולהשקיע מאמץ במעבר למבנה גוף אגסי - Pear Shape. עם זאת הודגש כי יש צורך במחקר נוסף כדי להצביע על קיומו של הקשר בנושא בעייתי זה.

בדו"ח נמסר כי החוקרים עקבו אחר 2,600 נשים עם משקל גוף שהוגדר בריא – BMI שבין 18 ל-25 במשך 18 שנה. מאז אמצע שנות ה-90 של המאה הקודמת, הן עברו סריקות שגרתיות לבדיקת השומן המתרכז בגוף, וכן שרירים וצפיפות עצם.

נמצא כי נשים גם מבנה גוף תפוחי ועם יותר שומן מתרכז בבטן נמצאו בסיכון גדול כדי פי שלושה למחלה קרדיווסקולרית לעומת בעלות מבנה גוף שבו השומן מתרכז בירכיים.

יש לציין שמחקרים קודמים הראו כי סוג השומן שמתרכז ומתאחסן סביב איברי הבטן – visceral fat – מגדיל סיכון לבעיות מטבוליות כמו סוכרת סוג 2 ומחלת לב.

החוקרים ציינו כי הסיבה מדוע השומן המתרכז ברגליים הוא בגדר גורם מגן עדיין לא מובנת במלואה וכן כי הוא איננו גורם לבעיות בחלקי גוף אחרים. לרוע המזל, אורח חיים לא בריא בגיל הביניים מגביר את הופעת השומן הבטני.

"המסר שלנו בעקבות המחקר", הדגיש פרופ' קי, "כי אפילו עבור נשים עם משקל גוף בריא, להבדל שבין מבנה תפוחי לבין אגסי יש חשיבות והוא קובע. המצב הטוב ביותר הוא להפחית בשומן הבטני ולשמור על יחס קבוע שבין רגליים שמנות לבטן, שהוא המצב הטוב ביותר".

עוד הוסיף כי "עדיין לא ברור האם דיאטה מסוימת או אימון גופני יכולים לסייע ב'הזזת המיקום' של השומן בגוף אצל נשים מבוגרות וקבוצת המחקר שלנו מחפשת תשובה לשאלה הזאת".

נושאים קשורים:  מבנה גוף נשי,  מבנה גוף אגסי,  מבנה גוף תפוחי,  היקף ירכיים,  מחלות לב,  שומן בטני,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
11.07.2019, 00:19

ומה המשמעות הקלינית של צורת גוף בטטה ?