חדשות

כמו כל תרופה: משרד הבריאות החל לקדם תקנות למרשם קנאביס רפואי ללא רשיון

לצד ההקלות החדשות של משרד הבריאות בהוצאת רשיון לקנאביס רפואי, מתלוננים המטופלים על קשיים ביורוקרטיים ועל איכות ירודה של המוצרים בבתי המרקחת

אריזת קנאביס רפואי. צילום שאטרסטוק

משרד הבריאות הודיע אמש (ד') על שורה של הקלות למטופלים בקנאביס רפואי, בעוד המטופלים מתלוננים על איכות ירודה של מוצרי קנאביס הנמכרים בבתי המרקחת וכי בין השאר נמצא במנות שרכשו במסלול זה עובש. היום מתכוונים המטופלים לקיים הפגנת מחאה בתל אביב בנושא זה.

דוברות משרד הבריאות מסרה כי בהתאם להנחיית סגן שר הבריאות ולאחר סדרת דיונים בהנהלת המשרד הוחלט על הצעדים הבאים:

* הרשיונות למטופלים שניתנו בעבר לקבלת מוצרי הקנאביס ישירות מהספק ימשיכו להיות בתוקף עד המועד הנקוב בהם או עד סוף שנת 2019. ניתן יהיה להמשיך ולקבל על סמך רשיונות אלה מוצרים מהספקים גם אם תוקף הרשיון פג – לפי התאריך המאוחר ביניהם.

* רשיונות לקנאביס מסוג זה שניתנו לחולים אונקולוגים, לילדים או למטופלים עם אוטיזם יהיו בתוקף עד 30.6.2020. ההארכה בתוקף הרשיון היא אוטומטית ואין עוד צורך לפנות למשרד הבריאות בעניין זה.

* במקביל, על המטופלים לטפל בחידוש הרשיון לתקופה שלאחר 31.12.19 (או 30.6.20 לגבי ילדים, חולים אונקולוגים ומטופלים עם אוטיזם המחזיקים ברשיון).

* מטופלים המחזיקים ברשיונות למוצרי קנאביס שהם מקבלים ישירות מהספקים יוכלו החל מיום 5.8.19 לבקש לעבור מספק אחד לאחר, מתוך רשימת הספקים הבאה: "קנדוק", "פארמוקן", "שיח-שריד", "שאיפה לחיים BOL", "קאן פרמצבטיקה-Better", "פוקוס צמחי מרפא IMC" ו"טבע אדיר" .

* החל מ-1.9.2019 חל על כל העוסקים בקנאביס ברשיון איסור על ייצור מוצרי קנאביס שאינם עומדים בדרישות האיכות. החל מ-31.12.19 יחול איסור להפיץ בכל דרך מוצרים שאינם עומדים בכל דרישות האיכות.

* כפי שכבר פורסם אתמול ב"דוקטורס אונלי", החל מ-1.9.19 לפחות 10% מהמלאי העומד בדרישות האיכות יופנה להפצה דרך בתי המרקחת תוך חובת שמירה על זמינות ומגוון דומה בשני ערוצי האספקה. החל מ-1.10.19 ובכל חודש, היקף המלאי שיופנה לבתי המרקחת יעלה ב-10% לפחות. ספק שיקדים את אספקת מלוא מגוון המוצרים לבתי המרקחת, בשיעור העולה על השיעור המפורט לעיל, יזכה לקדימות בטיפול במתן אישורים לייצוא.

ממשרד הבריאות נמסר כי הוא ממשיך לפעול לקידום פיקוח על המחירים ובכלל זה לעניין הרווח המרבי של הקמעונאים, כמקובל בתרופות. נושאים אלו נדונים מול ועדת המחירים באוצר על מנת למנוע הפקעת מחירים בתחום מוצרי הקנאביס. דיון בנושא בוועדת המחירים צפוי בימים הקרובים.

לאחר שוועדת הכספים של הכנסת אישרה ביום ג', 30 ביולי, תיקון לתכניות הגבייה של קופות החולים, עלות ביקור אצל רופא בעל הסמכה לצורך מתן רשיון יעמוד על 278 שקל לשנה. אישור תכנית הגבייה יאפשר לקופות החולים לשלב בשירות הציבורי רופאים רבים נוספים למתן רשיונות לשימוש בקנאביס רפואי ובפריסה ארצית.

כמו כן, ממשיך משרד הבריאות לקדם אפשרות חוקית לפיה רופאים יוכלו לרשום מרשמים לקנאביס רפואי ללא צורך בקבלת רשיון. לשם כך יש צורך בתקנות שיאפשרו לרופאים, בהתוויות ובתנאים שייקבעו, לתת מרשם לצורך רכישת מוצרי קנאביס כמו כל תרופה אחרת ולא באמצעות רשיון הדורש אישור מראש של משרד הבריאות.

נושאים קשורים:  קנאביס רפואי,  רשיון לקנאביס רפואי,  חולי סרטן,  אוטיזם,  חדשות,  יצרניות קנאביס
תגובות
אנונימי/ת
24.08.2019, 17:03

ניסיון ל מדיקיליזציה של קנאביס נדון לכישלון. זאת, מאחר ויש מאות זנים עם הרכבי קנבואידים שונים ומאות קנבואידים שאין עליהם בכלל מידע. לבצע הסדרה בתנאים האלו בסטנדרטים של תרופה זה בלתי אפשרי. ולכן הדרך היחידה לקדם את הנושא היא לעשות לגליזציה, ולאפשר למיליוני הצרכנים שצורכים את הצמח במחשכים לצאת החוצה. ואז ללא הבושה והפחד שנלווים לצריכה במצב החוקי כיום, ניתן יהיה לקיים מחקרים על אוכלוסיות גדולות ובאמת להגן על הציבור בעזרת תקנות והמלצות רציניות. אבל משרד הבריאות במקום להמליץ על לגליזציה ממשיך להוליך את הציבור שולל בסיסמאות של מדיקיליזציה מזויפת... צר לי שכך מתנהלים הדברים