קורונה בישראל

טיפול בקורונה בתאי גזע – שת"פ ישראלי עם מרכז מחקר מהאמירויות

חברת הביו הרפואה הישראלית פלוריסטם ומרכז אבו דאבי לתאי גזע מקדמים יחד טיפול בקורונה באמצעות מכשיר אינהלציה העושה שימוש בתאי גזע

דוגמיות תאי גזע. צילום אילוסטרציה

חברת הביו-רפואה הישראלית פלוריסטם (Pluristem Therapeutics) מחיפה, המפתחת אפשרויות טיפול באמצעות תאי-גזע PLX המופקים משליה, חשפה בסוף השבוע שעבר בוועידה הבינלאומית של Malta Conferences Foundation כי היא משתפת פעולה בפרויקט לקידום טיפול בקורונה יחד עם ADSCC - מרכז מחקר באבו דאבי שבאמירויות. בין שני הגופים נחתם באוגוסט מזכר הבנות ושיתוף הפעולה הוא בתחום הרפואה המשקמת. בוועידת מלטה תומכת קרן kENUP.

מרכז המחקר באבו דאבי עושה שימוש במכשיר אינהלציה (Nebulizer) לטיפול בחולי COVID-19 בעזרת תאי גזע המופקים מדם החולה עצמו. פלוריסטם תבחן את מתן התרופה הנסיונית שלה באמצעות השימוש במכשיר האינהלציה. כיום תאי ה-PLX של פלוריסטם מוחדרים לגוף המטופל בהזרקה לשריר.

עוד נמסר בכנס שבו השתתפו מדענים ממדינות שונות, ביניהם חתני פרס נובל, כי החברה הישראלית והמרכז באבו דאבי מנהלים דיונים על פרויקטים נוספים, בין השאר בתחום מחלת השתל כנגד המאחסן -chronic Graft Versus Host Disease - cGvHD - תסמונת קלינית שבה תאי המערכת החיסונית של תורם תוקפים מערכות גוף בריאות של החולה המושתל.

פרופ' צפרא לרמן, נשיאת ועידת מלטה, מסרה: "הוועידה היא הפלטפורמה היחידה בעולם שבה מדענים מ-15 מדינות מהמזרח התיכון, מרוקו וגם פקיסטן, יכולים להיפגש תחת קורת גג אחת עם חתני פרס נובל לצורך שיתופי פעולה וקשרי חברות, המתגברים על פערי אי אמון וחוסר סובלנות".

כנס הזה מתקיים כבר 17 שנה ובין הנושאים שבהם עסק: תחומי ההשכלה המדעית, איכות חיים, מקורות אנרגיה חלופיים ואחרים.

ד"ר ינדרי ונטורה, מנכ"ל ADSCC, הוסיף: "יצאנו למסע משותף עם פלוריסטם על מנת להתגבר על אחד האתגרים הרפואיים המורכבים ביותר של הדור הנוכחי - פרק חדש מלא וגדוש באפשרויות, בכל הנוגע לשיתוף בידע וחדשנות רפואית. גם אם איננו יודעים עדיין מה תהיה ההשפעה ארוכת הטווח של נגיף הקורונה על מי שהחלימו מהמחלה, הרי שבאמצעות העבודה המשותפת נוכל, פוטנציאלית, למנף את מיטב הטכנולוגיות הרפואיות והמוחות שבאזור, על מנת לפתח פתרונות למניעה ולטיפול בסימפטומים המתמשכים ובסיבוכים לטווח ארוך".

יקי ינאי, מנכ"ל ונשיא "פלוריסטם", אמר: "אנו רואים בשיתוף הפעולה הזה התקדמות בקשר בין ישראל לבין איחוד האמירויות ומקווים כי יניח את היסודות לשיתופי פעולה עתידיים נוספים שיסייעו בהבאת שינוי לאזור ולעולם כולו בעבודה המשותפת לפיתוח הרפואה המשקמת ולצרכים רפואיים שטרם ניתן להם מענה. אנו נלהבים לקראת העתיד והאפשרויות הגלומות בו".

המרכז באבו דאבי לתאי גזע (ADSCC) מתמחה בטיפולים ובמחקר בתאי גזע לצרכי הרפואה המשקמת. הוא הוקם במארס 2019 כדי לענות על הביקוש המקומי והאזורי הגדל לשירותים וטיפולים רפואיים באמצעות תאי גזע, צויד בטכנולוגיות חדישות ובמכשור ייחודי לאזור. רופאים בעלי מוניטין בינלאומי מגיעים אליו כדי לעבוד בשיתוף עם החוקרים המקומיים בעיקר בתחומים: אימונולוגיה, המטולוגיה, טיפולים קליניים המבוססים על תאי גזע, ביולוגיה מולקולרית, אימונותרפיה, אורתופדיה ואורולוגיה.

נושאים קשורים:  אבו דאבי,  תאי גזע,  טיפול לקורונה,  פלוריסטם,  ביו-רפואה,  חדשות,  קורונה
תגובות