COVID-19 עולמי

מנכ"ל "פייזר": יהיה צורך במנת חיסון שלישית בתוך פחות משנה

ד"ר בורלא הודיע: כדי להעניק התחסנות מלאה יותר כנגד נגיף הקורונה, יהיה צורך כנראה בקבלת מנת בוסטר בתוך 12-6 חודשים מקבלת מנת החיסון השנייה

חיסון לקורונה. אילוסטרציה

מנכ"ל חברת התרופות פייזר, ד"ר אלברט בורלא, הודיע בהצהרה מוקלטת מ-1 באפריל ששודרה רק בסוף השבוע ברשת CNBC וברשתות נוספות בארה"ב כי "קרוב לוודאי יהיה צורך בקבלת מנת חיסון שלישית (בוסטר) בתוך 12-6 חודשים מקבלת המנה השנייה וזאת על מנת להעניק התחסנות מלאה יותר כנגד נגיף הקורונה. לאחר מכן יהיה צורך – וזה התרחיש האפשרי ביותר - לקבל את החיסון הזה פעם בשנה, כמו נגד שפעת".

עם זאת הוסיף שהנושא מחייב גם "הביא בחשבון את הווריאנטים החדשים של הנגיף שימלאו, ללא צל של ספק, תפקיד מרכזי". עוד אמר ד"ר בורלא כי יש צורך באופן קיצוני לצמצם ככל האפשר בהיקפה של אוכלוסיית האנשים שהם בעלי רגישות גבוהה להידבק וכי "הדבר אפשרי רק בעזרת התחסנות  חד שנתית, קבועה".

חובה להדגיש שכבר בפברואר עלה נושא זה על ידי מנכ"ל "ג'ונסון אנד ג'ונסון", ד"ר אלכס גורסקי. זאת מאחר שעדיין לא ברור למדענים מהו טווח כושר ההגנה מפני הידבקות שמעניק תרכיב החיסון ומהו אורכה של התגובה החיסונית ויצירת הנוגדנים שמקנה תרכיב החיסון. עניין זה גם דווח לפני כמה ימים לתת ועדה בקונגרס האמריקאי הממונה על בקרת הממשל בטיפול במשבר הקורונה. "נראה שהווריאנטים גורמים לכך שתרכיב החיסון 'עובד קשה יותר' על מנת להקנות למתחסן מידה משמעותית של הגנה".

נושאים קשורים:  ד"ר אלברט בורלא,  חיסון לקורונה,  חדשות,  19-COVID,  פייזר
תגובות