חדשות

במרכז הרפואי שמיר נערך קורס ייחודי בנושא שבץ מוחי אקוטי

הקורס, בשיתוף צוותים רפואיים וסיעודיים מהמרכז הרפואי ומד"א, התמקד בשרשרת הטיפול במטופל עם חשד לשבץ מוחי אקוטי

תחנת תרגול סימולציות רפואיות בקורס ב"שמיר-אסף הרופא". צילום: דוברות בית החולים

קורס ייחודי המשלב בין הקהילה לבין המרכז הרפואי בשרשרת הטיפול במטופל עם חשד לשבץ מוחי אקוטי, נערך אתמול (ד') במרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא. הקורס פותח על ידי צוות מרכז הסימולציות בבית הספר האקדמי לסיעוד ועל ידי צוותים רפואיים וסיעודיים מהמרכז הרפואי (מחלקות נוירולוגיה, רדיולוגיה פולשנית – צנתורי מוח והמלר"ד) ובשיתוף מד"א, במטרה לשפר את איכות הטיפול במטופלים עם חשד לשבץ מוחי.

הקורס כלל הרצאות של רופאים מומחי תוכן בתחום ותחנות תרגול של סימולציות רפואיות בשיתוף שחקנים מקצועיים. את התחנות תרגול הנחו מומחי תוכן מקצועיים ממד"א ומ"שמיר". בקורס השתתפו 14 אנשי צוות ממד"א – חובשי רפואת חירום, משתלמות קורס קפ"מ ופארמדיקים וכן השתתפו בו עשרה רופאים ואחיות (נוירולוגיה, מלר"ד ופנימית) מ"שמיר".

ד"ר עידית סגל, סגנית מנהלת המרכז הרפואי שמיר, מסרה: "אוכלוסיית הקשישים במדינת ישראל תכפיל את עצמה בשנים הקרובות ושבץ מוחי שכיח בקרבה יותר מאשר בכל אוכלוסיה אחרת. השבץ הוא מחלה מורכבת וקשה עם משמעויות ארוכות טווח בתחום ההתמודדות האישית, המשפחתית והחברתית, כאשר כל דקה עד לקבלת הטיפול  קריטית לגבי האבחנה. אני מברכת על היוזמה, הביצוע ושיתוף הפעולה של כל הנוגעים בדבר על מנת שהקורס החשוב הזה יצא לדרך".

ד"ר רפי סטריגו, סמנכ"ל רפואה במד"א: "אנו יוצאים לדרך בקורס המתרגל את שרשרת ההישרדות של חולה הלוקה בשבץ מוחי, תוך התמקדות וחפיפה בין כל חוליות של שרשרת הטיפול עד לשלב האשפוז והשיקום. אם נטמיע את עקרונות הטיפול בשבץ מוחי, ננהל את האירוע הבא בצורה מיטבית ונוציא את הבשורה לכל רחבי הארץ".

ד"ר אפרת דנינו, מנהלת בית הספר האקדמי לסיעוד ב"שמיר", הוסיפה: "טיפול בשבץ מוחי אצל מטופל יוכתר בהצלחה רק אם נשמור על רצף טיפולי נכון. ייעדנו להכשיר כמה שיותר מטפלים ברצף טיפולי נכון עם הטמעה נכונה. זאת, תוך חשיבה מחוץ לקופסא ויצירת קורסים חדשים המותאמים לחדשנות הטכנולוגית ובשפה משותפת עם כל הגורמים הרלוונטיים".

נושאים קשורים:  ד"ר אפרת דנינו,  ד"ר רפי סטריגו,  ד"ר עידית סגל,  חדשות,  שבץ מוחי,  מד"א,  בית החולים שמיר-אסף הרופא
תגובות