חדשות

הכופר שדרשו ההאקרים מ"הלל יפה": רק עשרות בודדות של ביטקוין

מחלוקת בין גורמים במערכת הבריאות אם היה צריך לשלם את הכופר כדי להחזיר את בית החולים לתפקוד מלא או להימנע מסיבות של תדמית לאומית

בית החולים הלל יפה בחדרה. צילום: דוברות ביה"ח

עד כה לא חשף המרכז הרפואי ממשלתי הלל יפה בחדרה וגם לא משרד הבריאות מה היה סכום הכופר שבית החולים נדרש לשלם לקבוצת האקרים שפרצה למערכת המחשוב וגרמה לשורה של שיבושים ונזקים, כאשר עבודת השיקום של המערכת  שנפגעה במתקפת סייבר זאת נמשכת וכנראה לא תושלם אלא בעוד כמה שבועות.

הבוקר (ה') בדיווח של רוני לינדר ב"דה מרקר"  נמסר כי הכופר שנדרש על ידי האקרים כדי להחזיר את מערכת המחשבים לפעילות היה כמה עשרות מטבעות ביטקוין, כאשר ערכו של כל מטבע כזה 60 אלף דולר, "כך שבסך הכל הכופר היה מסתכם ב"כמה מיליוני דולרים בודדים - כסף קטן".

בדיווח הוצגה הדילמה שעימה מתמודדים גופים שהותקפו בדרך זאת ונדרשים לשלם כופר תמורת החזרת הגישה למערכות המחשב שנפגעו.

מאחר שבמקרה הזה בית חולים ממשלתי הותקף, "ההחלטה שלא לשלם את הכופר לא היתה של הנהלת בית החולים, אלא התקבלה בהנהלת משרד הבריאות בשיתוף עם המטה לביטחון לאומי (המל"ל). בין השיקולים שהובילו להחלטה שלא לשלם את הכופר: מיקוח ותקדים שבו נכנעים לסחיטה ומעבירים את הסכום הדרוש ישדר לתוקפים הנוכחיים ולתוקפים פוטנציאלים אחרים חולשה של המדינה ויעלה את המוטיבציה שלהם לתקוף שוב ואולי גם להעלות את סכומי הכופר, בדומה לאירועים הכוללים בני ערובה וחטופים. מניסיון באירועים דומים בשוק הפרטי בהם שולמו הסכומים המבוקשים, המידע ש'נשדד' לא תמיד הוחזר בשלמותו ולעתים חווה הארגון תקיפות נוספות".

בדיווח צוטט בכיר מבית חולים אחר: "הסכום שהתבקש הוא ממש גרושים ביחס לנזק. נהדר שלא נכנעים לטרור אבל בינתיים אין מחשבים וכולם סובלים".

נושאים קשורים:  הלל יפה,  התקפת סייבר,  ביטקווין,  כופר,  חדשות,  האקרים,  משרד הבריאות
תגובות
29.10.2021, 09:13

הסחטנים היו ממשיכים גם לאחר קבלת הכסף.

אנונימי/ת
29.10.2021, 10:06

גם כך לבית החולים אין גרוש מיותר

אנונימי/ת
29.10.2021, 10:45

לשלם כופר= להחליף מאות אסירים פלסטינים עבור חטוף אחד שלנו... אותו דילמה מוסרית...

אנונימי/ת
29.10.2021, 15:06

האם אותו בכיר מבית חולים אחראי לכשל של אי אבטחת המערכת והעדר גיבוי של החומר הרפואי? אם הסכום הזה "ממש גרושים", אז שישלם אותו מכיסו ולא מקופת הציבור. חצוף!

אנונימי/ת
29.10.2021, 16:26

אין גוף שאינו מוגן בפני מתקפת סייבר, אבל, 1. האם הייתה פרצת אבטחה עליה התריעו וכנגדה לא התגוננו? 2. מדוע לא היה גיבוי כנדרש?