חדשות

לראשונה באיכילוב: טיפול בתרופה החדשה לאלצהיימר Leqembi

התרופה אושרה ע"י ה-FDA ביולי השנה עבור חולים בשלביה הראשונים של מחלת האלצהיימר | על מנת לאפשר את מתן הטיפול הוקם ב"איכילוב" מערך לאבחון מוקדם של אלצהיימר

מימין לשמאל, המטופלת הראשונה, ד"ר נועה ברגמן וד"ר תמרה שיינר מהיחידה לנוירולוגיה קוגניטיבית. צילום: ג'ני ירושלמי/ דוברות איכילוב

המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב הוא המרכז הרפואי היחיד בעולם, מחוץ לארה"ב, שקיבל אישור לטפל ב-leqembi, תרופה מאושרת FDA לעיכוב אלצהיימר בשלביו הראשונים, והשבוע החלו לקבל את התרופה חולים ראשונים ביחידה לנוירולוגיה קוגניטיבית במערך הנוירולוגי ב"איכילוב".

התרופה החדשה leqembi של חברת איסאי היפנית אושרה על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) בחודש יולי השנה עבור חולים בשלביה הראשונים של מחלת האלצהיימר. התרופה פועלת על ידי הסרת חלבון העמילואיד במוח, הידוע כקשור להתקדמות מחלת האלצהיימר ופוגע בתפקוד המוח.

בין המטופלים הראשונים שקיבלו השבוע את התרופה, מטופלת בת 76 שאובחנה עם אלצהיימר. היא מתארת: "אמי חלתה באלצהיימר ולכן ידעתי לזהות את הסימנים המקדימים של המחלה. לשמחתי, אני עדיין מתפקדת, נוהגת ומארחת, אך לאחרונה שמתי לב לירידה הקוגניטיבית אצלי. אני תולה בתרופה המון תקוות".

ד"ר תמרה שיינר, נוירולוגית בכירה, מנהלת השירות לטיפולים מתקדמים במחלת אלצהיימר, הסבירה כי "על מנת לאפשר את מתן הטיפול המתקדם במחלה, הקמנו מערך לאבחון מוקדם של מחלת אלצהיימר, הכולל, בין השאר, הדמיות מתקדמות, הטמעת טכנולוגיות לאיתור סמנים ביולוגיים וגנטיים וקלינאים מומחי-על בתחום. כך נוכל לאתר ביעילות חולים עם ירידה קוגניטיבית קלה על רקע מחלת אלצהיימר, חולים שיכולים להפיק את התועלת המירבית מהטיפול, עם סיכון נמוך ככל שאפשר לתופעות לוואי. תהליך מתן הטיפול מורכב גם כן ודורש שיתוף פעולה הדוק בין יחידות רבות בבית החולים. אנו מחויבים להמשיך ולהעניק למטופלים את הרפואה הטובה ביותר.

"אנחנו גאים מאוד להמשיך ולעמוד בחזית הרפואה גם בתחום המחלות הניווניות של המוח", הוסיפה ד"ר נועה ברגמן, מנהלת היחידה לנוירולוגיה קוגניטיבית. "זוהי תעודת כבוד עבור כל צוות המערך המוביל את העשייה היומיומית, בפרט בתקופה מורכבת זו. אנו מבטיחים לעשות הכל על מנת שהמטופלים יפיקו את המיטב מהטיפול".

נושאים קשורים:  איכילוב,  אלצהיימר,  Leqembi,  תרופות,  ד"ר תמרה שיינר,  ד"ר נועה ברגמן,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
08.12.2023, 14:44

איך קיבלתם הסכמה מדעת של המטופלת לפרסם את תמונתה וזהותה??? זה מנוגד ל- GCP!!!

אנונימי/ת
08.12.2023, 23:25

לגמרי…

09.12.2023, 07:33

לא ברור כיצד פועלת התרופה על חלבון העמילואיד וכן האם פועלת על חלבון הטאו

אנונימי/ת
19.12.2023, 20:22

ככה נראית חולת אלצהיימר בת 76? מעניין