• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
הסטוריז של DoctorsOnly:
חדשות

"לניאדו": בת 99 עברה בהצלחה צנתור בעורקי הרגל

חסימה של עורקי הרגל לא אפשרה לפצע איסכמי להחלים ועלולה היתה להוביל לכריתת הגפה | גילה המתקדם של המטופלת ורקע קליני מנעו מעקף עורקי כירורגי. הצוות החליט לבצע צנתור

מימין, ד"ר אנטון קבאשה, מנהל מחלקת כלי דם ולידו ד"ר אודי בנדט, מנהל אגף הדימות והיחידה לרדיולוגיה פולשנית ב"לניאדו". צילום: דוברות ביה"ח

היחידה לרדיולוגיה פולשנית, בשיתוף פעולה עם מחלקת כלי דם, במרכז הרפואי לניאדו בנתניה, ביצעו לאחרונה צנתור טיפולי לעורקי רגלה של מטופלת בת 99.

המטופלת סבלה מפצע איסכמי שאינו מחלים ברגל שמאל. בדיקה מהירה העלתה כי קיימת חסימה ארוכה של עורקי רגל שמאל, חסימה שאינה מאפשרת לפצע להחלים ועלולה להוביל לכריתת הגפה כולה.

צוות מחלקת כלי דם וצוות היחידה לרדיולוגיה פולשנית העריכו את מצבה והחליטו לבצע צנתור כיוון שגילה המתקדם של המטופלת ורקע קליני נוסף מנעו אפשרות לפעולה של מעקף עורקי כירורגי.

את הצנתור הוביל ד"ר אודי בנדט, מנהל אגף הדימות ומנהל היחידה לרדיולוגיה פולשנית, בשיתוף פעולה של ד"ר אנטון קבאשה, מנהל מחלקת כלי דם.

הצנתור בוצע תחת הרדמה כללית, הן בשל גילה של המטופלת והן בשל משך הזמן הממושך שנדרש לפתיחת החסימה הארוכה בעורקים. צוות מחלקת הרדמה נכח במהלך כל שעות הצנתור על מנת לוודא כי כלל מדדיה הקליניים של המטופלת יציבים.

פתיחת חסימה ארוכה בעורקי הרגל. צילום: דוברות לניאדו

הצנתור עבר בהצלחה רבה ומספר שעות לאחר שהסתיים חזר הדם לזרום ברגלה של המטופלת והיא החלה לקבל טיפול אנטיביוטי בלבד.

ד"ר אודי בנדט, מנהל היחידה לרדיולוגיה פולשנית, אמר כי "זהו אתגר מורכב. באגף הדימות אנו עוסקים בביצוע פעולות פולשניות משפרות איכות חיים ומצילות חיים אך לא בכל יום יוצא לי לבצע פעולה כזו במטופלת שנושקת לגיל 100. לשמחתנו הרבה, הודות לשיתוף פעולה יוצא דופן, המטופלת משתקמת וחוזרת לחייה".

ד"ר אנטון קבאשה מנהל מחלקת כלי דם חיזק את הדברים  ואמר כי "מחלקת כלי דם מטפלת מדי יום במקרים מורכבים של היצרות עורקי רגליים, מקרים שעלולים להוביל לכריתת גפיים. אנו נלחמים על כל רגל או כף רגל של המטופלים והמטופלות מתוך הבנה כי מדובר במלחמה על איכות החיים ולפעמים גם על הצלת חיים! העובדה שהמטופלת היא בת 99 לא עמדה כמחסום בפני שיקול דעת ענייני-מקצועי, שלשמחתי הרבה התברר כנכון".

פרופ' צבי שמעוני, המנהל הרפואי בבית החולים לניאדו, בירך את הצוות ואמר: "אנו ידועים כבית חולים שנלחם על כל מטופל ומטופלת, גם בגילאים מבוגרים מאוד ולמרות שהמקרים נראים לעתים חסרי סיכוי. זו הוכחה נוספת לרוח המיוחדת שנושבת במסדרונות בית החולים, אנו מכבדים זקן וזקנה, בדיוק כפי שאנו מכבדים מטופלים ומטופלות צעירים".

נושאים קשורים:  צנתור עורק רגל,  המרכז הרפואי "לניאדו",  ד"ר אודי בנדט,  ד"ר אנטון קבאשה,  חדשות
תגובות